Retail en Luxury

Marc O’Polo

Flexibele en agile mode

De 'retail experience gap' overbruggen met naadloze digitale ervaringen.

We streven ernaar de technologie onzichtbaar te maken voor klanten. We creëren naadloze online ervaringen die hun verwachtingen te boven gaan en anticiperen op hun wensen.

 

Dankzij ontwikkelingen op het gebied van nieuwere technologieën, datawetenschappen en analyses wordt de manier waarop we met merken interacteren steeds minder gekunsteld. In de toekomst zal commerce overal en naadloos in elkaar overlopen, volledig gericht op conversaties. Het zal veel natuurlijker aanvoelen.

Enkele trends die retail en commerce zullen transformeren:

  • Wijdverbreid gebruik door consumenten van draagbare technologie en interesse in AR/VR-ervaringen
  • Vooruitgang in natuurlijke taalverwerking en kunstmatige intelligentie (AI) om accuraat te reageren op gesproken of geschreven opdrachten (denk aan conversational commerce en chatbots)
  • Geavanceerdere contextbewuste systemen die intelligente meldingen op allerlei apparaten en interfaces leveren
  • Ontwikkelingen in datawetenschappen die leiden tot ongeëvenaarde operationele efficiëntie en personalisatie

Ons team van retailspecialisten, datawetenschappers, ontwerpers en ontwikkelaars helpt merken om de juiste benadering te kiezen en slimmere beslissingen te nemen. We bieden onze klanten de mogelijkheid het verborgen potentieel van hun data aan te boren, op basis van Agile-methodologie. We streven ernaar de technologie onzichtbaar te maken voor de klanten en prachtige, naadloze ervaringen te creëren.

Vanuit deze optiek begint winkelen voor een klant op ieder gewenst moment en op iedere plek; winkels zijn niet per se dé plek voor die winkelervaring. Hierdoor kon Amazon, zelfs zonder fysieke winkels, de op een na grootste detailhandelaar ter wereld worden. Obstakels om in e-commerce te beginnen, nemen af; winkelen begint nu voornamelijk online en eindigt met kwalitatieve fulfillment en bezorging tegen lage kosten door derden. Tegelijkertijd worden technologieën die de ervaringen in winkels aanzienlijk moeten verbeteren, langzamerhand ook volwassen (bijv. Internet of Things, phablets voor het personeel en virtuele winkels zoals Audi City).

De komende vijf jaar leiden tot meer veranderingen in de detailhandel dan de afgelopen 50 jaar bij elkaar.

Investeringen in de democratisering en analyse van data zullen blijven toenemen voor retailers, vooral omdat apparaten voor het volgen van locaties (bijvoorbeeld auto's, draagbare technologie, smartphones) meer mogelijkheden bieden voor klantsegmentatie met behulp van ruimtelijke analyse. Volgens Forrester “wordt het afleiden van inzichten uit contextuele klantengegevens van mobiele en andere IoT-apparaten (Internet of Things) in 2017 gangbaar.” Maar de meeste retailers zullen problemen hebben met de integriteit, consolidatie en toegankelijkheid van gegevens. Het vinden van de juiste partner is vaak de meest kosteneffectieve en agile manier om concurrerend te blijven in een steeds veranderende markt.

In de afgelopen jaren heeft Valtech geholpen een aantal top retailers te transformeren, waaronder drie van de top 10 luxe modemerken in de wereld, met het ontwerpen en bouwen van:

  • Geïntegreerde digitale oplossingen voor retailers
  • Visualisatie apps
  • Innovatieve omnichannel customer experiences

Tot onze klanten behoren luxe winkels, sport- en kledingwinkels, B2C en B2B e-handelaren, speciaalzaken, autodealers, supermarkten en hotels.

Diensten in detailhandel en luxegoederen:

 

  • Consultancy (deskundige consultants per gebied)
  • Digitale diensten (implementatie e-commerce, platformintegratie, ondersteuning website-optimalisatie, creatief ontwerp, mobiliteitsoplossingen)
  • Datawetenschappen (optimalisatie supply chain, zelflerende systemen, datavisualisatie)
  • Meeslepende Experience Solutions (AR/VR)
  • Customer Experience Management (optimalisatie van customer responsive platforms, eindgebruikerservaring)

 

Een vertrouwde partner in retail

 

Valtech begrijpt de uitdagingen waarmee retailers te maken hebben in dit digitale tijdperk. Daarom helpen we bedrijven bij het ontwerpen en implementeren van online ervaringen.
We werken samen met klanten gedurende het hele digitale transformatieproces, van strategisch advies tot het opnieuw ontwerpen van de customer experience, zowel online als in de winkel. Het herontwerp omvat conceptontwikkeling en optimalisatie van bedrijfskritische digitale platformen, wat we ons Customer Responsive Platform noemen.

Samen integreren we diverse emotionele en rationele touchpoints om de winkelervaring te transformeren.

Benieuwd wat Valtech voor jou kan betekenen als het gaat om de retail en luxury branches? E-mail ons via info@valtech.nl of bel +31 (0)88 648 00 00.