Reizen & hospitality

Valtech is de digitale specialist voor de travel & hospitality sector.

Copenhagen Airports

Ontdek hoe Valtech de customer journey van Copenhagen Airports vernieuwde

Personalisering is het sleutelwoord in de travel & hospitality sector. De consument eist unieke ervaringen, en verwacht een spectrum aan mogelijkheden om reis en verblijf af te stemmen op specifieke voorkeuren. Slimme travel & hospitality spelers bouwen daarom gedurende de gehele customer journey een 360 graden beeld van de klant op. En zorgen voor toegankelijke tools waarmee gepersonaliseerde reisonderdelen ook tijdens de reis kunnen worden aangekocht.

Toenemende personalisering

Het mobiele kanaal fungeert uiteraard als voortrekker deze toenemende personalisering. Na de snelle groei van het aantal mobiel geboekte tickets en kamers ontwikkelt de telefoon zich ook als persoonlijke reisplanner. Daarmee kunnen gasten nu ook mobiel inchecken, keyless toegang tot geselecteerde kamers krijgen of content uit het lokale infotaimentsysteem consumeren. En ook de talrijke extra activiteiten selecteren waarmee reisaanbieders aanvullende inkomsten genereren.

Proactieve services

Steeds meer reisaanbieders gebruiken het tijdens een onderdeel van de reis gemaakte klantcontact om een breed spectrum aanvullende diensten aan te bieden. Van restaurants en huurauto’s tot bezoeken aan pretparken of musea. Nauwkeurige locatiebepaling maakt het mogelijk deze tips af te stemmen op de actuele locatie van de consument. Dankzij analyse van verzamelde consumentdata bieden voorlopers deze activiteiten ook steeds vaker proactief aan op basis van klantprofielen.

360 graden klantprofiel

Een 360 graden profiel van de klant maakt het onder meer mogelijk consumenten te informeren en inspireren over relevante reisbestemmingen. Of reizigers op het juiste moment te informeren over attracties en andere points of interest die direct aansluiten op eerder getoonde voorkeuren en behoeftes. Naast bron van extra inkomsten kan de kwaliteit van deze reistips zich ontwikkelen tot krachtig wapen in de strijd om de loyaliteit van de op unieke ervaringen gerichte consument.

Meer weten?