Media & Entertainment

Valtech is de digitale specialist voor de media & entertainment sector.

TV 4 Play

Van tv-kanaal tot toonaangevende contentprovider

In weinig sectoren speelt digitale disruptie zo’n doorslaggevende rol als in de media en entertainment branche. Nieuwe platformen ontketenden de kracht van zelfgeproduceerde content. Nieuwe netwerken, kanalen en devices maken het mogelijk snackable content on demand, realtime en 24/7 te consumeren. Deze democratisering van contentproductie en distributie ondergraaft gevestigde machtsblokken, maar biedt ook talrijke kansen voor nieuwe én oude spelers.

Impressies tegen microbetalingen

Niet alleen de wijze waarop we content verspreiden en consumeren fundamenteel is veranderd. Innovatieve partijen veranderen ook de manier waarop hiermee inkomsten mee kunnen worden gegenereerd. Zo verliezen inkomsten uit premium advertentieruimte terrein aan advertentievormen die individuele mediagebruikers met gepersonaliseerde impressies kunnen bereiken. Inzicht in gedrag en behoeftes van deze gebruikers is daardoor waardevoller dan ooit.

Experiences rond kwaliteitscontent

‘Oude’ media met groot bereik onder nauwkeurig omschreven doelgroepen hebben nog steeds onderscheidend vermogen ten opzichte van wereldwijde (social) media of online advertentienetwerken. Zeker wanneer zij hun bereik door samenwerkingsverbanden met andere publishers, contenteigenaren of telecompartijen kunnen vergroten. En hun vermogen experiences rondom kwaliteitscontent te creëren en monetiseren verder kunnen uitbouwen.

Relevante interactie

Dat geldt ook voor het ontwikkelen van nieuwe ‘branded’ contentvormen, waarin de grens tussen redactionele en commerciële inhoud opnieuw wordt gedefinieerd. Zo kunnen erkende contentspecialisten succesvol inspelen op de wens van merken om rechtstreeks met hun (eind)klanten te praten. Door deze communicatie echte relevantie te geven zijn mediapartijen in staat de interactie met de consument te verbreden en de commerciële waarde daarvan te vergroten.

Meer weten?