Automotive

Valtech is de digitale specialist voor de automotive sector.

Audi

Hoe Audi een publiek bereikte dat niet vaak traditionele autodealers bezoekt

De auto is hét nieuwe connected device. De spin in het netwerk van de bestuurder, omringende auto’s, infrastructuur en andere connected devices. Daarmee vormt de connected car een aantrekkelijk platform voor een snel groeiend aantal digitale services. Om de consument een naadloze digitale rijervaring te kunnen (blijven) bieden, doen autoproducenten een beroep op specialisten die nieuwe digitale technologie naar de automotive omgeving kunnen vertalen.

Dynamisch verkeersmanagement

De sterke groei van automotive e-commerce voorziet de chauffeur van direct aan het rijgedrag gerelateerde diensten, van gepersonaliseerde verzekeringen tot locatie gebaseerde aanbiedingen.  Een nieuwe generatie in vehicle infotainment systemen ontsluit streaming, on-the-go productivity en andere clouddiensten. Vehicle2infrastructure communicatie en dynamisch verkeersmanagement kunnen ideale rijroutes maken, files terugdringen en stoplichten in de toekomst overbodig maken. 

Intenties chauffeur anticiperen

Het verzamelen en analyseren van data neemt hierbij uiteraard een centrale plek in. Dankzij toepassing van kunstmatige intelligentie en machine learning is de connected car in staat verkeerstekens te herkennen en medeweggebruikers te ontwijken. Stem en rijgedrag van de bestuurder te interpreteren, intenties te anticiperen en relevante suggesties te doen. En kunnen producenten designsuggesties genereren vanuit de gecombineerde data over rijgedrag. 

Kunstmatig intelligente systemen

Producenten krijgen ook de beschikking over bots die data kunnen verzamelen over miljoenen aankoopbeslissingen en motieven. Daarmee kunnen kunstmatig intelligente systemen mogelijke resultaten van innovatieve nieuwe marketingstrategieën, business- en servicemodellen doorrekenen. En indien nodig ook honderdduizenden verschillende go-to-market (GTM) scenario’s.  Zo ontstaat snel helder zicht op nieuwe mogelijkheden om relevantere diensten en producten aan te bieden. 

Meer weten?