Vlisco

E-commerce met een kleurrijk verhaal

Vlisco

Vlisco Group is een Nederlands modemerk dat kleurrijke stoffen ontwerpt, produceert en distribueert voor de Afrikaanse consument. Het merk is wereldwijd bekend in de kunst, design en mode-industrie. Voor Vlisco Group hebben we een nieuwe e-commerce omgeving ontwikkeld volgens het agile principe. In plaats van een gedetailleerd ontwerp vooraf, leverden onze ontwikkelaars in korte sprints van enkele weken een steeds rijker prototype op.

Focus op particuliere shopper

Sinds deoprichting in 1846 zijn de exclusieve stoffen van Vlisco een essentieel onderdeel van de traditionele Afrikaanse mode. Om aan de toenemende vraag naar Vlisco stoffen te voldoen en om hun multi-brand e-commerce & branding strategie te realiseren, kiest Vlisco Group ervoor om samen met Valtech (destijds eFocus) te bouwen aan een nieuw e-commerce platform voor zowel B2C als B2B. Vlisco Group heeft Valtech gevraagd een nieuwe e-commerce omgeving te ontwikkelen die de bezoeker meeneemt in het verhaal van deze unieke en bijzondere stoffen. De focus van de nieuwe shop ligt op de particuliere markt. Het platform bevat ook functionaliteiten om zakelijker kopers te bedienen.

Gepersonaliseerde online ervaringen

De verwachtingen van online shoppers worden steeds hoger. Zij verwachten een echte beleving van de producten in de webshop. Valtech ontwikkelde voor Vlisco Group een responsive e-commerce platform op basis van EPiServer Commerce. Dit multichannel e-commerce platform biedt veel mogelijkheden om de content en het productaanbod te personaliseren. Zo kunnen promoties voor de modestoffen worden gecreëerd op basis van klantgegevens zoals historische aankopen en demografische gegevens.

De ultieme shopbeleving

Het resultaat is een state of the art responsive e-commerce oplossing waarmee Vlisco Group haar bijzondere merkverhaal kan vertellen. De makers achter de stoffen, voorbeelden van het eindproduct en gedetailleerde shots van de exclusieve modestoffen zorgen voor een sterk geoptimaliseerde beleving van het productaanbod. De koppelingen met diverse back-end systemen zoals Datawarehouse en Adyen maakt het verwerken van webshop-orders zeer efficiënt. Valtech is binnen dit project verantwoordelijk voor de strategie, het design, online marketing en techniek.

 

www.vlisco.com

Meer weten?