Radio 538 (Talpa Radio)

The Sound of Data

Radio 538 (Talpa Radio)

Fantastische momenten leveren aan haar gebruikers, dat is wat 538 wil én doet. Als experience brand was 538 op zoek naar een manier om al deze momenten met elkaar te verbinden en er een beat onder te zetten. Samen met Valtech tillen ze het 538 membership dan ook naar een hoger niveau.

Doelstellingen

Het aantal geregistreerde profielen van het 538 membership moest omhoog. En flink ook. Maar dat is niet de enige doelstelling. Er is namelijk ook behoefte aan meer interactie met de doelgroep en daarom bestaat de wens gebruikers écht te verbinden met het merk Radio 538.

Personalisatie

Om de waarde van het membership te verhogen is persoonlijke content en interactie noodzakelijk. Deze personalisatie kan alleen plaatsvinden als je inzicht hebt in het gedrag van de (niet-)members. Zodra je weet wie je (potentiële) members zijn en waar hun interesse ligt, kan je in de ontwikkeling van de platforms, sales en partnerships ondersteunen en de meest relevante aanbiedingen doen.


“Data leidt tot inzicht, inzicht leidt tot context, context leidt tot verhalen, verhalen leiden tot ervaringen, ervaringen creëren emotie, emotie creëert connectie.”

Learning by doing

Om succesvolle memberships & data driven radio te creëren, is tijdens het project aandacht gegeven aan een aantal pijlers;

  • Organisatie & team
  • Data management & governance
  • Tooling en process

Al deze pijlers dragen bij aan het maximaliseren van de memberships, content en journeys.

Samenwerking

Het mooie aan de samenwerking tussen Valtech en 538 is dat Valtech niet alleen een uitvoerende, maar ook een coachende en inspirerende rol op zich nam. Radio 538 beschikt nu over de juiste handvaten om zelf aan de slag te gaan met het creëren van succesvolle memberships en data driven radio. Want ook hier geldt: het borgen van de kennis in een organisatie is key voor het resultaat. 

www.538.nl

Ben Reineke
Account Manager
+31 6 333 185 02
ben.reineke@valtech.nl