Heineken

Digitaal op een heel nieuw niveau

Agile website design, B2B- en B2C-applicaties, meerdere platforms en verschillende behoeften: een omvangrijke digitale transformatie voor een van 's werelds grootste brouwerijen.

FEITEN

Industrieën

  • Detailhandel & Goederen

Services

  • Marketing Creativity & Performance
  • Experience Elevation

Platformen

  • Optimizely
  • commercetools
  • SAP CX
  • Sitecore
  • Microsoft
  • Adobe

Maak kennis met Heineken

Over

Het in Nederland gevestigde Heineken is de op een na grootste bierbrouwerij ter wereld, met meer dan 165 brouwerijen in meer dan 70 landen. In de loop der jaren is het productaanbod uitgebreid met het originele Heineken, samen met meer dan 250 internationale merken, ambachtelijke en verschillende soorten bier en ciders.

Vanwege zijn internationale aanwezigheid heeft de brouwer veelzijdige doelen. Heineken vroeg Valtech om hulp bij het ontwikkelen van een verscheidenheid aan multifunctionele platforms die het klanttraject vorm zouden geven naarmate het in de loop der tijd evolueert, lokale activiteiten ondersteunt en voldoet aan de eisen van de klant.

Bedrijfstransformatie

Digitale transformatie partner

De samenwerking tussen Heineken en Valtech begon in 2010 bij het creƫren van hun corporate site. Na allerlei verschillende projecten te hebben gedaan werken we nu samen met Heineken aan hun complete digitale transformatie.

Het partnerschap zet door

Sterke digitale aanwezigheid

Heineken was zich al bewust van het belang van een sterke digitale aanwezigheid en wist precies op welke kanalen ze zich moesten richten. Aan Valtech de taak om dit op een effectieve manier te realiseren over alle merken heen, zowel lokaal als wereldwijd.

Een digitale mindset

Heineken

Valtech ontwikkelde een reeks platformen, elk gericht op verschillende segmenten binnen de doelgroepen van Heineken, inclusief internationale en specifieke operationele bedrijven. De B2B- en B2C-branding- en eCommerce-platformen bieden bezoekers de mogelijkheid informatie te verkrijgen, betrokken te zijn bij het merk of aankopen te doen, afhankelijk van hun behoeften.

In het geval van Heineken ging digitaal niet alleen over het lanceren van weer een ander B2C-platform. "Het is een mindset om voortdurend je digitale aanwezigheid te ontwikkelen", aldus Pascal Lagarde, Digital Director van eCommerce bij Valtech. "Aanpassen, eigen maken, tweaken. Vanaf het moment dat digitale KPI's een integraal onderdeel werden van de manier waarop Heineken business units runde, kwam de digitale transformatie echt op gang."

Bedrijfsinnovatie ondersteunen

Heineken

Heineken is een wereldwijde leider in het ondersteunen van spin-offs en incubators voor nieuwe bedrijven (in overeenstemming met de opkomst van ambachtelijk bier en directe levering) terwijl zij hun online aanwezigheid blijven ontwikkelen. "Snel lanceren, testen en verbeteren terwijl we uitbreiden" is de filosofie achter deze nieuwe ondernemingen.

Een agile aanpak is fundamenteel voor het succes van zakelijke ondernemingen die vertrouwen op onberispelijke digitale platformen. Neem Beerwulf bijvoorbeeld. De ambities van Beerwulf waren groot: het grootste en beste bierplatform van Europa bouwen en een toenemend aantal speciale bieren introduceren voor zoveel mogelijk mensen. De site is binnen drie maanden gelanceerd en heeft in de maanden daarna een snelle groei gekend.

Bedrijfstransformatie ondersteunen

Een gouden samenwerking

Heineken

In 2018 werden Beerwulf en Valtech bekroond met een gouden Dutch Interactive Award in de categorie e-commerce. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het beste interactieve online werk van Nederlandse bedrijven.

Toelichting van de DIA jury:

De site voor speciaalbieren ging vorig jaar van 400 bestellingen per week naar 400 bestellingen per uur. Dat is indrukwekkend. Ook de snelheid van zowel de ontwikkeling van de site als de omzetgroei is indrukwekkend. Een goede keuze om in het begin met een externe partij te werken en later 'eigen' mensen te rekruteren. Met investeerder Heineken werkt Beerwulf sterk op onbekend terrein, met opmerkelijke groeicijfers.

Neem contact op

Let's reinvent the future