Beerwulf

The creation of an e-commerce startup for specialty beer

Beerwulf

Als één van de grootste biermerken ter wereld wil Heineken inspelen op de groei van e-commerce en de opkomst van kleinschalige speciaalbier brouwers. Met dat idee is de startup Beerwulf opgericht: een platform dat bierbrouwers en bierdrinkers met elkaar verbindt.

E-commerce en bier

Beerwulf zag kans in het combineren van de snelle ontwikkeling van speciaal bier en de mogelijkheden van e-commerce. Zij vroegen Valtech hierbij te helpen. Zowel op het gebied van UX en design, digital marketing en analytics als development is Valtech intensief betrokken.

Learn and scale fast

Het ambitieniveau is hoog; het grootste en beste online bierplatform van Europa  bouwen waar alle brouwers en bierliefhebbers een belangrijke rol spelen. HEINEKEN N.V. heeft deze kans omarmt en heeft gekozen om als enig aandeelhouder stevig in Beerwulf B.V. te investeren. Binnen 17 weken is de website, die op het Episerver platform draait, live gegaan. Voor het einde van 2017 dient de website te zijn uitgerold naar meerdere Europese landen. Werk aan de (online) winkel dus! 


We hebben in drie maanden tijd het nieuwe bedrijf Beerwulf opgericht en een nieuw team van bier- en eCommerce experts bijeengebracht. Dankzij ons partnership en de bijzondere manier van samenwerken met Valtech, hebben we in nog eens drie maanden een speciaalbierwebwinkel kunnen opnemen, waar brouwers en bierliefhebbers bij elkaar komen. Door snel de deuren van de (MVP) winkel te openen, leren we snel en voeren we samen op continue basis verbeteringen door.
- Hans Böhm – Managing Director Beerwulf.com

Inspiratie en engagement 

Het nieuwe bierplatform heeft een compact maar sterk lokaal, nationaal en internationaal assortiment. Het doel is zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met het groeiende aanbod van speciaal bieren. Op Beerwulf.com zijn verhalen over de verschillende bieren en de brouwers te lezen en zijn er reviews van zowel bierliefhebbers als experts te vinden. 


Je kunt heel veel over startups praten. Dat doen ook veel corporates. Maar er gewoon mee beginnen op deze manier is heel bijzonder. Het vraagt het uiterste van het Beerwulf en Valtech team en gaat veel verder dan de doorsnee relatie die we met opdrachtgevers hebben.
- Freek Bijl – CSO Valtech

Kortom, bier bestellen was nog nooit zo inspirerend, verrijkend en makkelijk. Ontdek het nu zelf!

www.beerwulf.com

Luc de Jong
Account Manager
+316 26 08 06 43
luc.de.jong@valtech.nl