Decathlon

Ervaar het buitenleven als nooit tevoren

Decathlon

Decathlon, een van 's werelds grootste sportretailers, moet in zijn superstores een enorme voorraad aan sportartikelen kwijt. En hoe groot die winkels ook zijn, het blijft een uitdaging om grote producten als tenten en kajaks te presenteren. Valtech bedacht de oplossing: een virtuele superstore! 

 

Decathlon VR Experience

Decathlon heeft een enorme voorraad aan sportartikelen, die tentoongesteld worden in grote superstores met een gemiddelde vloeroppervlakte van 4.000 m². Ondanks deze  ruime superstores, blijft het een uitdaging om grote producten als tenten en kajaks te presenteren. Vooral in Azië en in grote steden kampen ze met dit probleem. 

Valtech bedacht een oplossing: de Decathlon VR Experience, oftewel het allereerste Decathlon VR Commerce Platform (een combinatie van Samsung Gear + HTC Vive). Het klinkt ingewikkeld, maar dat valt eigenlijk best mee. De Decathlon VR Experience is een virtueel platform dat consumenten in staat stelt om in de fysieke superstore, digitaal producten te ontdekken, uit te proberen en aan te schaffen. 

Van 4.000 m², naar ongelimiteerde ruimte

De Decathlon VR Experience zorgt ervoor dat consumenten van Decathlon alle tenten en kajaks kunnen ervaren, zonder dat Decathlon daar andere producten voor moet opgeven. De VR-set geeft een realistisch beeld, in allerlei verschillende settings. Het biedt enorm veel mogelijkheden, zo kan je: 

  • het landschap aanpassen (bergen, woestijn, bos...);

  • vrij bewegen in de omgeving (door middel van Room Scale VR);

  • producten bekijken in een 360 graden view en op werkelijke grootte;

  • het effect van verschillende weersomstandigheden zien;

  • alle productfeatures ontdekken;

  • producten toevoegen aan de verlanglijst;

  • het product aanschaffen.

Kortom, je kunt de ervaring bijna niet van echt onderscheiden. Een mooie aanvulling op een gaaf product!