DSM Dyneema

Een integrated customer engagement strategie

DSM Dyneema

Dyneema® is ’s werelds sterkste vezel. Het is dus niet zo gek dat deze vezel onder andere kogels weert en schepen van 300.000 ton kan bergen. Het nieuwe Dyneema.com vertelt het verhaal van de vezel en haar impact in een veelzijdigheid aan markten.

Customer engagement strategie

DSM Dyneema vroeg Valtech op internationaal vlak een pull-effect te creëren voor het Dyneema®-merk. Valtech’s antwoord is een integrated customer engagement strategie die waarde toevoegt aan de B2B- én B2C-waardeketen. Hiermee ondersteunt Valtech DSM Dyneema’s ambitie om de merkherkenning, -meerwaarde en -voorkeurspositie van Dyneema® verder te versterken.


The integrated customer engagement approach has been tremendously successful to grow our business. We increased our engagement throughout our value chain (from decision makers to end users) and we generated more and more leads with significant business impact.”
- Sander Bartmann, Global brand & communication manager bij DSM Dyneema

Eén krachtig platform

De website van Dyneema® is het centrale punt van alle geïntegreerde on- en offline marketingactiviteiten. Voordat deze marketingactiviteiten van start gingen, was de eerste en belangrijkste stap het terugbrengen van alle losse websites van drie continenten, acht hoofdsegmenten en dertien productcategorieën, naar één krachtig platform.

Marketing tactieken

Met het nieuwe platform als basis konden de marketingactiviteiten starten. Valtech is als partner verantwoordelijk voor alle owned, paid en earned media van DSM Dyneema. De marketingactiviteiten zijn zeer divers: van storytelling tot gepersonaliseerde content en spot-on targeting via meerdere digitale kanalen. Al deze tactieken dragen bij aan de activatie van het nieuwe platform.

Full-service aanpak

Het Dyneema® project is het perfecte voorbeeld van een full-service aanpak. Van strategie tot concept en van ontwikkeling tot activatie; alles passeerde de revue. De focus lag van origine op storytelling, maar ook de digitale marketing mindset kwam overal in terug. Vindbaarheid, conversie en meetbaarheid zijn dan ook geen enkel moment uit het oog verloren. Deze aanpak werpt zijn vruchten af: vanaf dag één was er direct meer interactie zichtbaar en bleef het organisch verkeer stabiel.

Na de livegang van de nieuwe site zijn er al 50% meer contactaanvragen en is de leadkwaliteit met 450% gestegen. Een ander resultaat om trots op te zijn is het feit dat DSM Dyneema nieuwe klanten heeft mogen verwelkomen uit o.a. de sports & lifestyle-, vliegtuigbouw- en electronics sectoren. 

www.dyneema.com

Ben Reineke
Account Manager
+31 6 333 185 02
ben.reineke@valtech.nl