Lufthansa

Een naadloze ervaring over meerdere kanalen

Een wereldleider in de luchtvaart werkt samen met Valtech om ervoor te zorgen dat klanten over alle touch points de beste ervaring krijgen.

FEITEN

Industrieën

  • Travel en Hospitality

Services

  • Experience Elevation
  • Marketing Creativity & Performance

Maak kennis met Lufthansa

Over

Lufthansa streeft ernaar om ervaringen te creëren die het leven van mensen verrijken. Sinds de oprichting in 1953 is Lufthansa inmiddels uitgegroeid tot Europa's grootste luchtvaartmaatschappij. Lufthansa heeft 540 dochterondernemingen en geassocieerde bedrijven wereldwijd. Samen met ons werkt Lufthansa aan hun online aanwezigheid om hun waarden en doelstellingen te ondersteunen. Deze klantgerichte aanpak onderstreept het aanhoudende succes.

Het doel

Efficiëntie verhogen, conversie verbeteren

Lufthansa is constant bezig met het verhogen van efficiëntie en verbeteren van conversie. Daarom namen zij contact op met ons op. Lufthansa wil de beste kwaliteit over alle touch points garanderen. Daarnaast wil Lufthansa een naadloze ervaring creëren. Deze ervaring begint op de homepage en gaat door tijdens de boeking, luchthaven- en vliegervaring. Dit vereiste verbetering van de verkoop- en serviceplatforms van Lufthansa.

De transformatie

Focus op de reiziger

Reizigers vormen de kern van Lufthansa's business. Daarom moet de reiziger ook de focus zijn van Lufthansa's digitale platformen. De digitale transformatie van Lufthansa was sterk afhankelijk van design en UX om een naadloze customer journey te creëren. In Duitsland staat de online boeking van Lufthansa op de derde plaats van het best verkopende internetaanbod. Wereldwijd heeft de site jaarlijks miljoenen bezoekers. Om concurrentievoordeel te behouden, werden wij ingeschakeld. Onze taak? De site en bijbehorende portals verbeteren, waaronder het reserveringssysteem op Lufthansa.com en de online reisgids van Lufthansa en FlyNet op de vliegvelden.

Digitale innovatie partners

Lufthansa

De platformen die voortkomen uit onze samenwerking, zijn onderdeel van Lufthansa's voortdurende inzet om de klantervaring te verenigen. Over alle kanalen en platformen. In dit digitale tijdperk is het cruciaal om continu te evolueren en innoveren. de klant en zijn ervaring horen daarbij voorop te staan. Transformatie stopt nooit.

Conversie, personalisatie, experience design: het is allemaal een geïntegreerd onderdeel van de "user-first" digitale strategie van Lufthansa. De nieuwe boekingsstroom resulteerde in een 25% hogere conversie. Het verkoopplatform integreert naadloos een responsieve en inspirerende reisgids. Deze gebruikersgerichte ervaring zet ook door aan boord met FlyNet.

Een geïntegreerd en modulair digitaal design systeem

Modulaire design aanpak

We ontwikkelden een modulaire design aanpak. Hiermee voldoen we aan de flexibele vereisten van een responsieve contentpresentatie. Daarnaast creëerden we een presentatielogica die geautomatiseerde content updates via een interface mogelijk maakt. Zonder de individualiteit te verliezen. Het resultaat is een belangrijke toegevoegde waarde voor Lufthansa's klanten en een verbetering van de merkervaring.

Een digitale steward(ess)

Flexibele en inspirerende content

FlyNet is de digitale aan boord-ervaring van Lufthansa die flexibele en inspirerende content biedt. Het gaat om bestemming-gerelateerde content, winkelmogelijkheden en gratis entertainment. FlyNet vormt de visuele link tussen aan boord-entertainment en Lufthansa.com. Flynet levert daarmee een belangrijke bijdrage aan klantenloyaliteit. Plus, het benut cross-sellingmogelijkheden en verhoogt de verkoop van HotSpot-passen. Eenvoudig en gebruiksvriendelijk en daardoor typisch voor Lufthansa.

Het bedieningsconcept dat is ontwikkeld voor de reisgids van Lufthansa en het ontwerpsysteem met een duidelijke 'tile structure' overtuigt qua optica, gebruiksgemak en bruikbaarheid.
Christian Tillmans, Head of Sales Channel Management & Sales Management - Lufthansa

25% hogere conversie

Neem contact op

Let's reinvent the future