Lufthansa

Een geheel nieuw online boekingsproces

Lufthansa

Een van de meest belangrijke verkoopkanalen van Lufthansa is het online booking platform. Om ook in de komende jaren aan de wensen van de eindgebruiker te voldoen, is de tool in een nieuw jasje gestoken. 

Een van de top websites wereldwijd, nu nog gebruiksvriendelijker

Lufthansa’s online booking platform is in Duitsland een van de drie best verkopende internetplatformen. De website krijgt jaarlijks miljoenen bezoekers wereldwijd.

De Duitse vliegvaartmaatschappij had voor de start van het project drie wensen:

  1.  de gebruiksvriendelijkheid van het boekingsproces verbeteren om de omzet te vergroten,
  2.  het verminderen van support aanvragen,
  3.  het minimaliseren van het uitvalspercentage.

Complexiteit benaderen met iteratieve processen en nieuwe ideeën

Het gehele concept bevatte prototyping, het uitgebreid testen voor gebruiksvriendelijkheid, het ontwikkelen van een design framework en het ontwerpen van zowel een winkelwagen en filterfuncties als een conceptuele integratie van aanvullende diensten voor cross- en up-selling.

Door de scope van het project en de bijbehorende complexiteit, duurde de ontwikkeling van de bookingtool bijna drie jaar. Daarnaast bestond de softwareontwikkeling uit meerdere iteratieve processen.

Het resultaat mag er zijn: een verhoogde conversie, minder uitval en extra inkomsten.