Zo koop je een echte auto in een virtuele winkel

Audi

Audi wil een stedelijker en jonger publiek bereiken dat niet vaak traditionele autodealers bezoekt. Daarom ontwikkelde het merk Audi City. Audi City is een nieuw soort showroom, een plek waar je het merk kunt beleven. Net als in de slogan ‘Vorsprung durch Technik’ werkten Valtech en Audi samen om met behulp van technologie vooruitgang te boeken.

Via verschillende interfaces kunnen bezoekers hun auto bekijken en personaliseren. De door de bezoeker in de showroom geconfigureerde auto kan ook thuis worden bekeken. De meeste tools waarmee dit kan worden gerealiseerd bestonden al. Het probleem was alleen, hoe laten wij ze samenwerken om te zorgen voor een naadloze ervaring. 

Valtech ontwikkelde een platform dat alle elementen van de ervaring verbindt: elementen die de visuele systemen en de akoestiek synchroniseren, elementen die de verkopers en bezoekers van de winkel samenbrengen en elementen die alle interfaces en CRM-mogelijkheden van Audi verbinden. Valtech leidde de samenwerking met de verschillende partners. Daardoor kwamen verschillende vaardigheden van architecten, ontwerpers en uiteraard de softwareontwikkelaars samen.

Audi City was op tijd voor de Olympische Spelen in Londen beschikbaar. Het project heeft zoveel succes dat Audi in de toekomst nog meer van deze virtuele showrooms zal uitbrengen, met extra functies. Valtech is er trots op om deel uit te maken van dit verhaal.