Dunlop Protective Footwear wint Sitecore award voor Best E-commerce Experience

Dunlop Protective Footwear wint Sitecore award voor Best E-commerce Experience

Dunlop Protective Footwear heeft de Sitecore Experience Award in de categorie Best E-commerce Experience gewonnen. De award is een mooi resultaat van het werk dat Dunlop en Valtech in het nieuwe e-commerce platform hebben gestoken.

Valtech creëerde samen met Dunlop een inspirerende online omgeving voor eindgebruikers en distributeurs. Dunlops eBusiness-strategie is gericht op continuïteit, groei en merkbeleving. Het combineren van Sitecore en uCommerce maakt dit mogelijk. Dunlop is actief in meer dan 50 landen en heeft daarom voor iedere combinatie van land en segment een eigen customer journey met specifieke content. Een belangrijk doel was om te focussen op Experience Commerce. Merk, service en ecommerce zijn daarom geïntegreerd in de verschillende customer journeys.  

Erik Hekman, Multi-Channel Brandmanager bij Dunlop:
“Dunlop heeft een sterke relatie met haar distributiepartners, met behulp van deze nieuwe website kan ook de relatie met eindgebruikers verder verstevigd worden. Valtech heeft ons geholpen om de belangen van zowel distributeurs als eindgebruikers in verschillende landen en segmenten zo goed mogelijk te integreren op één digitaal platform.”

Mo Cornelisz, Digital Marketeer bij Valtech: 
“De nieuwe website speelt beter in op veranderende behoeften van de eindgebruiker. Met het platform focussen we meer op data, gebruiksgemak en personalisatie.”

De Sitecore Experience Awards is een jaarlijks terugkerende activiteit met winnaars in meerdere categorieën en regio’s. Door het uitreiken van awards erkent Sitecore organisaties die de Sitecore-technologie inzetten om een online experience te creëren en daarmee hun online resultaten willen verbeteren.

 

 

Meer nieuws: