Valtech en innogy Nederland innoveren met nieuw CX platform

Valtech en innogy Nederland innoveren met nieuw CX platform

innogy Nederland combineert Sitecore 9.0 headless met AngularJS voor haar nieuwe platformen. Met Valtech werkt het energiebedrijf tot medio 2019 aan een nieuw contentmanagementsysteem voor Regelneef en alle platformen voor consumenten en zakelijke gebruikers van Essent en energiedirect.nl. Beide partijen werkten eerder samen voor de corporate website van innogy.

De platformen worden compleet nieuw opgebouwd op basis van Sitecore 9.0 headless en AngularJS als frontend framework. White label componenten worden van merkspecifieke styling voorzien. De content is met dit headless CMS geschikt voor meerdere labels en kanalen. Valtech en innogy Nederland spelen hiermee in op de snelle digitale ontwikkeling en de trends van personalisatie, automatisering en gebruikerservaring/-interactie. De implementatie zorgt ervoor dat de werkwijze efficiënt blijft en learnings snel op alle merken toepasbaar zijn. Ook de verbinding met het achterliggende IT-landschap wordt verbeterd, waarbij personalisatie op basis van segmentatie en business rules, maar ook realtime klant- en contractgegevens centraal staan.

Organisatiebreed belang

Volgens Pieter Kramer, Agile Programma Manager bij innogy Nederland, was het niet moeilijk om een positieve business case te maken voor een geheel nieuw platform. “De huidige websites en portalen zijn verouderd. Het kost veel tijd en geld om ze te onderhouden, het is daardoor onmogelijk om snel te reageren op de behoeften van onze klanten en marketeers. Met het nieuwe platform zetten we de klant en de marketeer écht centraal en delen we kennis en componenten over alle labels en business units heen. Door de gepersonaliseerde content kan de klant slimmer met zijn energieverbruik omgaan.”

De vernieuwing van de platformen raakt de gehele organisatie van het energieconcern: van compliance tot business intelligence, van acquisitie tot klantenservice. “Het is pionieren met de gehele toepassing van Sitecore 9.0”, vertelt Bart van Vuuren van Valtech Nederland. “Het verbinden en betrekken van de verschillende stakeholders speelt een grote rol bij het creëren van draagvlak binnen de organisatie, alsmede de kwaliteit van het project. Wij ondersteunen innogy ook bij het inrichten van de agile organisatie.”

Over Valtech

Valtech is een digitaal bureau met wereldwijd meer dan vijfentwintighonderd specialisten op het gebied van design, marketing, technologie en agile. Valtech werkt voor sterke merken die zichzelf continu opnieuw moeten uitvinden in een tijd van business transformatie. Het bureau heeft meer dan dertig vestigingen in zestien landen verdeeld over vijf continenten. In Nederland zit Valtech in Amsterdam, Amersfoort, Eindhoven en Utrecht. 

Over innogy

innogy Nederland is onderdeel van innogy SE, het grootste energiebedrijf van Duitsland, met een omzet van ruim 41 miljard euro (2017), meer dan 40 duizend werknemers en activiteiten in zestien landen in heel Europa. innogy biedt haar 23 miljoen klanten toegankelijke innovaties die hen inspireren en motiveren om hun energievoorziening te verduurzamen. In Nederland is innogy het moederbedrijf achter de retailmerken Essent en energiedirect.nl, Powerhouse en innogy windpower Netherlands. innogy windpower Netherlands ontwikkelt, bouwt en beheert sinds de jaren tachtig windparken in Nederland. Voor meer informatie, kijk op www.innogynederland.nl.